Czy mąka kokosowa jest fit?
29 lipca 2016
Zdrowy i nietuczący zmiennik czekolady
29 lipca 2016

O właściwościach prozdrowotnych masła migdałowego

Masło stanowi nieodłączny element naszej diety. Pojawia się na stołach pod różnymi postaciami, zarówno podawane na zimo jak i na ciepło. Producenci przetworów mlecznych oferują nam wiele rodzajów maseł. Wybranie tego odpowiedniego wymaga jednak wnikliwego zapoznania się z etykietą na opakowaniu. Wbrew obiegowej opinii, nie powinno się wykluczać całkowicie z diety masła, gdyż zawiera ono wiele cennych dla naszego zdrowia pierwiastków. Jeżeli jednak nie przepadamy na smakiem tradycyjnego masła, warto wypróbować jego bardziej wykwintną alternatywę.

a

Masło migdałowe pojawiło się na rynku już kilka lat temu, ale chwile świetności przeżywa dzisiaj za sprawą mody na zdrowe odżywianie i poszukiwanie nowych egzotycznych produktów. Migdały są w polskiej kuchni znane od wieków, jednakże nikt nie spodziewał się, że można z nich wyczarować masło migdałowe. Do przygotowania masła migdałowego używa się zarówno świeżych jak i prażonych migdałów. Masło migdałowe prażone ma nieco bardziej wyraźny smak niż to przygotowane jedynie z obranych migdałów. Można je przygotować samodzielnie, jednak jest to dosyć trudne, gdyż migdały są wrażliwe na zmianę temperatury i podczas nieumiejętnego miksowania może wytrącić się z nich tłuszcz.

b

Masło migdałowe jest ciekawą alternatywą dla klasycznego masła, choć trzeba przyznać, że o wiele lepiej nadaje się do dań słodkich i deserów niż potraw słonych. Warto jednak je spożywać, bo to istna kopalnia dobroczynnych składników mineralnych. Przede wszystkim w maśle z migdałów znajdują się duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych, które wpływają dobrze na cerę, włosy i paznokcie, opóźniają procesy starzenia się i dodają nam mnóstwo energii. Ponadto możemy spotkać tutaj także wiele wapnia, cynku, magnezu, potasu, witaminy B2 oraz E. Witamina E nazywana jest witaminą płodności i młodości, ale jest także znakomitym przeciwutleniaczem chroniącym organizm przez szkodliwymi skutkami stresu i wolnymi rodnikami. Przeciwdziała także zakrzepom. Masło migdałowe znakomicie odkwasza organizm, a więc sprawdzi się w diecie minimalizującej skutki zakwaszenia. Masło migdałowe idealnie sprawdzi się jako dodatek do babeczek, lodów, serników a nawet naleśników. Można także spokojnie posmarować nim chleb i bułkę. Jest to pyszny, słodki i niezwykle zdrowy dodatek.

1 Komentarz

  1. Ponda napisał(a):

    To całe masło kakaowe wygląda apetycznie. Muszę poszukać go w sklepach ze zdrową żywnością 🙂

Dodaj komentarz