Jak powinna wyglądać pielęgnacja cery mieszanej?
26 stycznia 2018

Zdrowe tłuszcze, jakie musza znaleźć się w twojej kuchni

Podstawą zdrowej diety jest eliminacja niezdrowych tłuszczów z diety. Robimy to nie tylko po to, by zachować smukłą linię, ale i dlatego, by dbać o kondycję układu krwionośnego. Czy wiesz, jakie tłuszcze powinieneś usunąć z codziennego jadłospisu, a które do niego wprowadzić.

Unikaj złych tłuszczów

Coraz głośniej mówi się o wpływie tłuszczów na jakość diety człowieka. Istotnie – ich znaczenie jest bardzo wysokie a to, jakie tłuszcze wybieramy stanowi nie tylko o naszej sylwetce, ale i zdrowiu. Zasady odpowiedniego odżywiania opierają się o minimalizowanie ilości nasyconych kwasów tłuszczowych w diecie, eliminacją tłuszczów trans z jednoczesnym zwiększonym spożyciem nienasyconych kwasów tłuszczowych. Co to dokładnie oznacza?

Nasycone kwasy tłuszczowej znajdziemy przede wszystkim w produktach odzwierzęcych, a więc w mięsie i nabiale. Nie są szkodliwe, jeśli spożywamy je w odpowiednich ilościach. Tłuszcze trans to sztucznie utwardzone tłuszcze roślinne – najgorszy z możliwych wyborów. Są przyczyną nowotworów, nadwagi i miażdżycy. Spotkamy je w słodyczach, czy margarynie.

Zdrowe tłuszcze, czyli jakie?

Najzdrowszą opcją są tłuszcze nienasycone – głównie pochodzenia roślinnego, lecz obecne także w rybach. Ich spożywanie jest podstawą odporności organizmu, lepszej sprawności umysłowej i fizycznej. Ich godnymi reprezentantami są kwasy omega-3 i omega-6. Inne ich źródła to orzechy, awokado, zdrowe oleje roślinne, oliwa z oliwek.

Tłuszcze, a odchudzanie

Nie można nie wspomnieć o roli rodzaju tłuszczów w kształtowaniu sylwetki. Wybór tłuszczów nienasyconych sprawia, że nie musimy już tak bardzo przejmować się nadprogramowymi kilogramami. Chudniemy szybciej i co najważniejsze – zdrowo.

 

Jeśli szukasz inspiracji do stworzenia jadłospisu bogatego w zdrowe tłuszcze, sprawdź strony internetowe jak na przykład https://e-zdrowazywnosc24.pl .

Dodaj komentarz