Monitoring w firmie – bezpieczeństwo pracowników czy mobbing?
27 lipca 2016
ABC przeprowadzki
27 lipca 2016
Monitoring w firmie – bezpieczeństwo pracowników czy mobbing?
27 lipca 2016
ABC przeprowadzki
27 lipca 2016

Pomysł na biznes – usługi sprzątające

Gdy korporacyjna rutyna zaczyna nudzić a praca na ośmiogodzinnym etacie przytłaczać – czas pomyśleć o własnej działalności. Własny biznes to przede wszystkim duża swoboda działania i możliwość nieograniczonego rozwoju w dowolnym kierunku. Jest to także duża odpowiedzialność, jednak ten, kto raz spróbował sił z własną firmą już nigdy nie zechce powrócić do etatowego zatrudnienia. Jednak aby rozpocząć działalność za własny rachunek trzeba mieć pomysł.

a

Ostatnimi czasy rynek wykazuje szerokie zapotrzebowanie na usługi sprzątające. Niegdyś w biurowcach czy instytucjach publicznych zatrudniano osoby sprzątające na etacie, dziś – z powodzeniem powierzchnie biurowe obsługują mobilne firmy sprzątające, które wykonują swoją pracę poza godzinami urzędowania. Sprzątanie biur to dosyć dochodowy interes zarówno w dużych miastach jak i niewielkich miasteczkach, bo oprócz biurowców można także walczyć o obsługę urzędów, banków, bibliotek i domów kultury. Dla właścicieli powierzchni biurowych korzystanie z usług firm sprzątających to przede wszystkim duża oszczędność, ponieważ nie muszą ponosić kosztów utrzymania pracowników na etacie. Podpisują z firmą sprzątającą umowę zlecenie lub umowę o dzieło i płacą jedynie za usługę. Usługa jest tańsza niż etat a efekt ten sam. Zatem po co przepłacać?

Firma sprzątająca: szybko i mobilnie

Typowa firma sprzątająca to przede wszystkim profesjonalne maszyny sprzątające, ale także pomoc ludzkich rąk. Zanim więc staniemy do przetargu na sprzątanie biurowca w centrum miasta, musimy zainwestować w odpowiednie wyposażenie i kadrę. Oczywiście ilość sprzętu zależy od profilu firmy, bo jeżeli koncentrujemy się jedynie na sprzątaniu powierzchni biurowych, to wystarczą jedynie myjnia parowa i maszyna do mechanicznego czyszczenia na mokro ze szczotkami tarczowymi. Reszta wyposażenia to akcesoria i detergenty do sprzątania ręcznego. To właśnie wydajny i efektywny zespół jest kluczem sukcesu w obsłudze biurowców. Na początku działalności zaangażujmy jedynie od dwóch do trzech osób, z czasem w razie potrzeby możemy zespół rozbudować. Najważniejszym jednak zakupem, który umożliwi funkcjonowanie firmy jest auto. Poleca się tutaj auto typu minivan albo dostawcze, które pomieści sprzęt i akcesoria. Pamiętajmy, że główną zaletą firmy sprzątającej jest jej mobilność.

c

Przymierzając się do rozpoczęcia działalności gospodarczej w sektorze usług dobrze jest zrobić wcześniej research i sprawdzić, czy rynek, na którym chcemy się skoncentrować nie jest przypadkiem przesycony usługą. Im większa konkurencja na rynku tym trudniej będzie nam się przebić. Aby więc nie ciąć maksymalnie kosztów, poszukajmy lokalnego rynku który akurat potrzebuje gruntownego sprzątania.

Dodaj komentarz