Szalunki z desek – ich zalety i wady
4 lipca 2017Strona internetowa – wirtualna wizytówka twojej firmy
4 lipca 2017Pozycjonowanie stron internetowych – czy sprawdzi się dla małej firmy?
Nawet mała firma powinna mieć swoją stronę w internecie. Jeżeli również o tym myślisz, pamiętaj, że sama strona WWW to za mało. Warto ją też wypromować, aby trafić do jak najwyższej liczby internautów. Tutaj z pomocą przychodzi pozycjonowanie. Na czym to polega?
Pozycjonowanie stron internetowych, które określane jest również mianem SEO, jest kompleksową usługą polegającą na wyniesieniu adresu strony na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Właśnie dlatego pozycjonowanie zaliczane jest też do marketingu w wyszukiwarkach.
To jedna z najpopularniejszych metod promocji on-line, która stosowana jest już od lat. Nie każdy z nas jednak wie, czym jest pozycjonowanie i kiedy warto się na nie zdecydować.
Czym jest pozycjonowanie stron WWW?
Pozycjonowanie stron internetowych to metoda polegająca na prowadzeniu działań zarówno na stronie, jak i poza nią, aby doprowadzić do uzyskania przez daną stronę wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Jeśli adres strony będzie wysoko i będziemy widzieli go od razu po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnych słów kluczowych, wtedy sama strona będzie częściej odwiedzana przez internautów. To z kolei przekłada się na wyższe zyski.
Pozycjonowanie jest złożonym zadaniem, które zabiera też trochę czasu. Specjaliści muszą wprowadzić zmiany na stronie – mowa wtedy o optymalizacji, a potem prowadzić je poza stroną, na przykład tworzyć i publikować artykuły sponsorowane, uczestniczyć w wymianie linków, promować stronę na forach i w mediach społecznościowych.
W związku z tym efektów SEO nie zobaczymy od razu, ale będziemy musieli na nie nieco poczekać – zwykle od kilku tygodni do kilku miesięcy. Także musimy pamiętać o tym, że osiągnięta wysoka pozycja nie jest dana raz na zawsze, dlatego działania SEO powinny być prowadzone regularnie.
Czy pozycjonowanie sprawdzi się dla małej firmy?
Wobec tego pojawia się pytanie – czy pozycjonowanie jest dobrą inwestycją w reklamę internetową dla mniejszej firmy? Tak, SEO sprawdza się niezależnie od tego, z jaką branżą oraz wielkością firmy mamy do czynienia. To ponadto metoda, która wcale nie jest związana z bardzo wysokimi kosztami, wobec tego świetnie sprawdzi się także w przypadku mniejszych firm, które nie dysponują dużym budżetem na reklamę.
Gdy również zainteresowało cię pozycjonowanie Katowice są jednym z miast, gdzie możemy skorzystać z tego rodzaju obsługi. Oferuje ją agencja e-marketingowa Top Position, która posiada wieloletnie doświadczenie w SEO. Więcej informacji możemy znaleźć na stronie internetowej https://www.topposition.eu/uslugi/pozycjonowanie/.