Rodzaje opon rowerowych
17 lipca 2017
Jak dobrać kierownice do swojego roweru?
17 lipca 2017
Rodzaje opon rowerowych
17 lipca 2017
Jak dobrać kierownice do swojego roweru?
17 lipca 2017

Jak zamontować tylną przerzutkę rowerową?

Tylna przerzutka jest bardzo istotnym elementem całego napędu. Jak wyregulować tylną przerzutkę ? Zanim zaczniemy regulację tylnej przerzutki, trzeba się upewnić, że hak w ramie jest prosty, a pancerze i linki najlepiej jakbyśmy mieli nowe. Ewentualnie możemy wyczyścić linki i pancerze suchą szmatką i naoliwić. Zanim przejdziemy do wymiany, będziemy musieli wyposażyć się w niezbędne narzędzia: śrubokręt płaski, klucz imbusowy 3 mm, klucz imbusowy 3 mm, szczypce do naciągania linek, obcinarka do linek, a także kombinerki.

Jak krok po kroku wymienić tylną przerzutkę?

Jeśli przy zakładaniu tylnej przerzutki w starym rowerze nie chcemy demontować łańcucha, pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić, jest odkręcenie śruby kółka dolnego (musimy to zrobić kluczem imbusowym 3 mm) i wyciągnięcie kółeczka. Wózek należy lekko przekrzywić i przełożyć między łańcuchami (trzeba też pamiętać o tym, że przy przekrzywianiu wózka poluzuje się kółko górne, trzeba je dokręcić). Przerzutkę wkręcamy kluczem imbusowym 5 mm. Przy wkręcaniu odciągamy ją do tyłu, żeby końcówka układu sprężynującego naszła na odpowiedni ząbek w tylnym haku. Następnie ustawiamy zakres pracy przerzutki. Następnie musimy tak kręcić korbą, by łańcuch wszedł na największą koronkę. Trzeba pamiętać o tym, że w tym położeniu kółeczka powinny tworzyć linię prostą. Być może trzeba dokręcić śrubę regulacyjną „L” lub „H”. Teraz zakładamy linkę i pancerz przerzutkowy, a końcówkę linki przycinamy. Dopiero po wykonaniu tych czynności możemy przejść do regulacji przerzutki.

Jaką przerzutkę rowerową kupić?

Na pewno warto wybrać coś z oferty producenta shimano. W jego ofercie znajdziemy np. przerzutkę tylną 10 rzędową Shadow Shimano XT, to przerzutka z systemem Top Normal, które zapewnia szybką i precyzyjną zmianę przełożeń. Przerzutka ma bardzo spłaszczony profil, co minimalizuje prawdopodobieństwo uderzenia w cokolwiek na trasie. Nowa przerzutka posiada usztywnioną konstrukcję w pionie, by nie uderzała o ramę podczas jazdy na wyboistym terenie.

Dodaj komentarz