Kaseta rowerowa- o czym musisz wiedzieć?
17 lipca 2017
Jak zamontować tylną przerzutkę rowerową?
17 lipca 2017

Rodzaje opon rowerowych

Opony rowerowe odpowiadają za bezpieczeństwo, a także za komfortową jazdę. Na pewno wielu z nas chciałoby kupić opony, które świetnie sprawdzałyby się zarówno w terenie, jak i na drogach asfaltowych. Niestety, wybierając opony, trzeba kupić takie, by były dobrane do konkretnego stylu jazdy. Na pewno przy wyborze odpowiednich opon należy zwrócić uwagę na rozmiar, szerokość opony, bieżnik opony, jakość gumy, odporność na przebicia, ciśnienie.

 

Jakie opony do roweru miejskiego, a jakie do trekkingu?

Rozmiar i szerokość opony to najważniejsze sprawy przy zakupie nowych opon. Opony muszą być dopasowane do obręczy pod względem średnicy wewnętrznej, a także dopasowane do ramy i widelca w rowerze. Szerokość opony musimy dopasować według swoich potrzeb, pamiętając jednocześnie o tym, że szerokie terenowe opony nie będą pasować do szosówki, poza tym są pewne ograniczenia stawiane przez nasz rower. W rowerach szosowych możemy spotkać opony o szerokości od 23 do 28 milimetrów, natomiast w rowerach crossowych zakłada się opony od 32 do 47 milimetrów. Ważną sprawą jest też bieżnik opony. To on sprawia, że na jakimś terenie dobrze nam się jeździ. Możemy wyróżnić bieżnik gładki, terenowy, semi-slick, z kolcami. Opony z bieżnikiem gładkim stawiają najmniejsze opory toczenia, wyróżniają się słabszą przyczepnością poza asfaltem, a także w gorszych warunkach pogodowych. Taki bieżnik wykorzystuje się w rowerach szosowych, miejskich czy turystycznych. Terenowy bieżnik jak sama nazwa wskazuje, będzie idealny, do jazdy w trudnym terenie, natomiast na asfalcie taki bieżnik będzie stawiał opór. Bieżnik jest świetny w rowerach górskich i przełajowych. Semi-slick to rodzaj bieżnika, który sprawdza się zarówno na drogach asfaltowych, jak i poza nimi. To dobry wybór, jeśli chcemy jeździć w różnych warunkach. Bieżnik z kolcami będzie sprawdzał się na oblodzonej powierzchni. W oponach jest także ważna jakość gumy, na pewno nie warto decydować się na tanie opony. Tanie opony mają gorszą przyczepność, a także długą drogę hamowania. Opony różnią się także między sobą odpornością na przebicia. Jest wiele rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę. Jak widać, wszystko zależy od tego, do jakiego roweru wybierasz oponę. W dyscyplinie Cross-Country świetnie sprawdzi się opona MTB Continental Race King. Do kupienia tutaj: https://www.rowertour.com/p/44368/continental-race-king-26-sport-opona-mtb-drutowa. Opona wyróżnia się niskim oporem toczenia, obszernym karkasem i bardzo dobrym tłumieniem drgań.

Dodaj komentarz